Montessori eğitimi alan ve almayan çocuklar üzerinde yapılmış bir araştırma;

MONTESSORİ EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ1

AN EXAMINATION OF THE PROBLEM BEHAVIOURS OF PRESCHOOL CHILDREN WITH AND WITHOUT MONTESSORI EDUCATION

Yasemin YÜCESAN Assoc. Prof. Dr. Arzu ÖZYÜREK Karabük Üniversitesi Karabük Üniversitesi Çocuk Gelişimi Yüksek Lisans Öğrencisi Çocuk Gelişimi Bölümü ysmnycsn1@gmail.com a.ozyurek@karabuk.edu.tr

Received 29 May 2017- Accepted 30 September 2017 Gönderim 29 Mayıs 2017- Kabul 30 Eylül 2017

Öz: Bu araştırmada, Montessori eğitimi alan ve almayan okul öncesi dönem çocukların problem davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesindeki bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-6 yaş grubunda 30 çocuk ve Montessori Eğitimi verilen özel bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 30 çocuk (N=60) oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği (PKBS-2) kullanılmıştır. Ölçek, sınıftaki her çocuk için öğretmenleri tarafından doldurulmuştur. Verilerin analizinde Kruskal Wallis H ve Mann Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak; çocukların problem davranışlarının çocukların cinsiyeti, yaşı, anne-baba yaşı ve baba öğrenim durumundan anlamlı ölçüde etkilenmediği belirlenmiştir. Problem davranışların, anne öğrenim durumundan anlamlı ölçüde etkilendiği, devlet okuluna devam eden ve annesi üniversite mezunu olan çocukların Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği Anti Sosyal alt boyut puanlarının, diğerlerine göre anlamlı derecede düşük olduğu belirlenmiştir. Montessori okuluna devam eden çocukların devlet okuluna devam eden çocuklara göre, problem davranış görülme durumunun daha düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bulgular literatür bilgileri ışığında tartışılmıştır. Anahtar

Kelimeler: Montessori eğitimi, okul öncesi dönem, problem davranışlar.

Özetini okuduğunuz makalenin devamı için aşağıda ki linke tıklayarak indirebilirsiniz.

MONTESSORİ EĞİTİMİ ALAN VE ALMAYAN OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARIN PROBLEM DAVRANIŞLARININ İNCELENMESİ

 

 

Yorum bırakın