montessori seminerleri

bir süredir blogum da fazla paylaşımlarda bulunamıyor olmama sebep her hafta sonu başka bir şehirde montessori seminerleri veriyor olmam. bu nedenle tüm hafta zaten okuldu işti derken hızla geçiyor ee birde buna okul sonrası nehir hanımla birlikte yapılan etkinlikleri ekledik mi buraya yazmaya çok vakit kalmıyor maalesef😦 ama ben bildiklerimi aktarmaya sözel yoldan devam ediyorum.

yakın bir zamanda yollarımız dernekle kesişti ve türkiye de bu eğitim felsefesinin yaygınlaşmasına büyük katkıları olan bu derneği  http://www.okuloncesidernek.org/ linkten tıklayarak inceleyebilirsiniz . başta dernek başkanı sayın Selçuk Aydın Bülbül hocamız önderliğinde bu dernek Türkiye’nin dört bir yanında seminerler ve eğitimler düzenleyerek montessori eğitim sisteminin tanınmasına ve yaygınlaştırılmasına katkıda bulunuyor. Bende bu felsefeye gönül vermiş biri olarak zevkle bu projelerde yer almayı kabul ettim. verilen eğitmen eğitimleri ile okul öncesi öğretmenleri montessori eğitmenliği için yeterli hale getirilmeye çalışılırken yapılan iki günlük montessori seminerleri ile montessori felsefesi ile insanları, kurumları bu eğitim akımına karşı bilgilendirilmesi ve hatta farkındalık yaratarak bu konuya yönelmeleri hedefleniyor. hatta düzenlenen bu iki günlük seminerler sonrası bu eğitimin devamında yer almak isteyen kurum ve öğretmenlerin kaydı alınarak ilerleyen zaman içerisinde eğitmen eğitimleri düzenlenmesi için yeterli talep toplanıyor. ayrıca iki günlük seminerlere katılan ebeveynler içinde hem doğru şekilde bigilenmelerini sağlamış  hemde ebeveynleri evde yapabilecekleri çalışmalar konusunda bilgilendirmiş oluyoruz.

bu eğitmen eğitimlerinden birine katılmış biri olarak ben o tarihlerde de hemde sonrasında da yaşadığım deneyimlerimi sizlerle yazılarımda zaten paylaşmıştım. konya selçuk üniversitesinden gelen hocalarımızla yapmış olduğumuz hem teorik hemde uygulamalı dersler neticesinde toplamda 14 hafta  sonunda da hazırladığımız bir sunum ödevi ile eğitim programımızı tamamlamış oluyoruz. derneğin biz eğitime katılmış olan bireylere sağlamış olduğu imkanlar bununla sınırlı olurken burada insanın kendini geliştirebilmesi için çabaları devreye giriyor. eğitimi almak yeterli olmamakla birlikte artık bu saatten sonra sizlerin bir birey olarak bu konuda kendinizi daha fazla geliştirmeye adamanız gerekmekte. gerek yabancı bloglardan gerek yabancı montessori okullarını takibe alarak neler yaptıklarını gözlemlemek gerekiyor. ayrıca Türkiye de yer alan montessori okullarını ziyaret ederek gözlemler yapmanız çok çok önemli. evet montessori okullarına davet edilmek yada ziyaretçi olmak biraz güç lakin çok misafirperver okullarda var. denemekten asla vazgeçmeyin. ayrıca bir montessori eğitmeni olmak istiyorsanız eğer size asıl rehber çocuklar olacaktır. mümkün olduğunca çok cocukla çalışmaya  çalışın çocuklarla birlikte zaman geçirmek ve onlarla bildiklerinizi uygulamak asıl en büyük öğreti. bu anlamda ömür boyu öğrenme montessori’de hem eğitmen hemde çocuk için geçerli bence🙂

birde dernek adına düzenlediğimiz ebeveyn seminerleri mevcut. bu seminerler ile hem ebeveynleri montessori felsefesi ile tanıştırmayı hemde montessoriyi doğru okuyup anlamalarını hedeflemekteyiz. ebeveyn seminerlerinin başını çektiğimi gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. öncelikle bir ebeveyn olarak çıktığım bu yolda onların doğru bilgilere ulaşması benim için gerçekten çok önemli! yıllar önce bu bloğu yazmaya başmamdaki ilk sebep kızıma anı olsun diyeydi fakat zaman içinde bir çok ebeveyn ile etkileşim içinde olduğumuzu görünce ve birilerine faydam olduğunu gördükçe yazılarımda ki detaylar ve içerikler daha da farklılaşmaya başladı. bu anlamda o günden bu güne tüm bildiklerimi sizlerle paylaşmak istedim. şimdi de sizlerle daha çok şeyi yüz yüze paylaşmak için il il dolaşarak derneğimizin imkanları ile paylaşmaya devam ediyorum.

bazen bu paylaşımlarımız olumsuz yorumlar ortaya atılarak sabote edilmeye çalışılıyor. iki günlük seminerleri eleştirenler eğitmen eğitimlerini eleştirenler hatta eğitmenleri eleştirenler oluyor. bu anlamda yukarıda yazdığım üzere sanırım az çok bunlara cevap da olmuştur.

yapılan bu güzel işlere ortak olmak destek olmak varken yermek neden ki acaba? daha iyisini yapabilecek olan varsa buyursun onlarda yapsın! amacımız insanları bilgilendirmek okul öncesi eğitimi zenginleştirmek değil mi madem öyle köstek olacağınıza sizlerde yardım edin veya sizlerde insanlara yardımcı olun! sizde işinizi yapın layıkıyla bırakın bizlerde yapalım. amaç bir olsun araçlar mühim değil! montessori eğitmen eğitimine katılan insanlar konu hakkında aydınlanıyor ve eğitiliyor. kimler tarafından  ve nasıl uygulandıkları hakkında eleştiri yapmadan evvel öncelikle bu eğitime katılmış olmanız ve ondan sonra bir fikir sahibi olduktan sonra eleştirmeniz gerekmez mi! bilmeden görmeden yaşamadan eleştirmek nasıl anlayış nasıl bir ön yargıdır anlamış değilim! keza aynı şey iki günlük montessori seminerleri için de geçerli! iki günlük montessori semineri mi olurmuş! peki sen bu seminere katıldın da mı eleştiriyorsun! ne olduğunu o seminerde ne anlatıldığını hatta amacının ne olduğunu bilmeden ve yine bu seminere katılmadan neden eleştirir ki insan! yani diyeceğim o ki ne yazık ki bu ülkede iyi olan herşeye bir kulp takmak isteyen insanlar var! ama diyorum ki keşke bu eleştirileri yapan insanlar zahmet edip de oturdukları yerden yazmak yerine kalkıp en azından birine katılarak yazsalar bu acımasızca eleştirdikleri şeyleri!

bu iş ne para ne pul işi inanın bana bu iş tamamen gönül işi! bu eğitimler evet katılımcılardan alınan paralarla düzenleniyor ama azıcık hesabı kitabı olan bir insan bunun muhasebesini kolaylıkla tutabilir. iki günlük bir eğitimde hocanın oraya transferi kalacağı otel orada ki giderleri öğretmenin ücreti vs gibi masrafların karşılanmasına anca yetiyor.yani kim kimin için bu kadar sorumluluğun bu kadar zahmetin altına girer ki allah aşkına hele ki eğitmen eğitimleri o kadar masraflı o kadar mesakatli bir iş ki ! bu yüzden bazen insan üzülüyor bunca emek veren insana laf geldiği için! ama o zaman da diyorum ki hep! insanoğlu böyle hep birileri birşeyler bulma peşinde kedi misali hani kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş ya bu da aynı hesap maalesef😦

ben ki biraz size kendimi anlatarak örnek vermek isterim benim bir şirketim var kimya üzerine 10 küsür yıllık bir firma iki ortak on senedir bu şirketi yönetiyoruz. kızım olduktan sonra sağolsun ortağım çok destek oldu ve kızım sonrası işlerin çoğunu kendi devraldı ve bana çok fazla birşey kalmıyor büyük sorumluluk onda! burası benim ticari yönüm! bu arada benim akademik eğitimimin ilki işletme üzerine uludağ üniversitesi işletme fakültesinden mezun oldum. ama ayrıca milli eğitim bakanlığına bağlı yarı zamanlı özel konservatuar bale bölümü mezunuyum yıllardır bale öğretmenliği yapmaktayım. hayatım boyunca iki işimi bir arada idare etmeye çalıştım. çocuktan öncede eğitim benim için hem kendim için  bir terapi ve hemde bir birey olarak önemli bir sorumluluk kavramları taşıyordu. çocuktan sonra bilinçli bir ebeveyn olmak istediğim için sanırım biraz da annelik iç güdüleri ile daha kızıma hamileyken farklı eğitim akımları ile tanıştım ve bana en yatkın gelen kendime en uygun bulduğum beni en çok büyüleyen montessori felsefesi ile derinlemesine ilgilenmeye başladım. bu arada kendi kızımla daha fazla alakadar olmak için öğretmenlik hayatıma yaklaşık bir 3 yıl ara vermek durumunda kaldım. onun okula başlaması ile bende öğretmenlik kariyerime geri döndüm. bu sırada eğitimi her yaşta almaya açık bir kişiliğim olduğu için bu süre zarfında kendimi şirketle ilgili çalıştığım günlerin dışında bir takım eğitim seminerlerine bazı eğitim programlarına katılarak daha fazla geliştirmeye çalıştım. geçen kış türkiye satranç federasyonunun düzenlediği satranç antrenörlük kurslarına biraz da abimin bu konuda yönlendirmeleri ile katılarak buradan da antrenörlük belgesi almaya hak kazandım. ayrıca belediyenin düzenlemiş olduğu 3-6 yaş çocuk gelişimi eğitimine katıldım. bulduğum tüm montessori seminer konuşma eğitim vs gibi bir çok programa dahil oldum. ayrıca şuanda ikinci üniversite kapsamında çocuk gelişimi bölümü okumaktayım. ve bir özel üniversitenin 0-6 yaş çocuk gelişimi ve psikolojisi programı kapsamında uzaktan eğitim alarak kendimi bu alanda daha fazla yetiştirmek için elimden geleni yapmaktayım. neden mi? çünkü çocukları seviyorum. başta kendi evladım olmak üzere çocuklara oldum koptum aşık olan bir insanım ben ve tüm bunları daha çok anneye daha çok okul öncesi öğretmenine faydalı olabilmek için daha bilinçli nesiller yetişmesi için yapıyorum! çok şükür hem bir iş yeri sahibiyim hemde özel bir okulda branş öğretmenliği yapmaktayım. ne paraya ihtiyacim var ne makama nede rütbeye! ben bu eğitimlerde seminerlerde tamamiyle iç güdüsel olarak ve gerçekten gönüllü olarak yer almaktayım!

kendim faydasını gördüm kendi evladım bu şekilde yetişti yetişiyor çok güzel olumlu gelişmeler yaşıyoruz başka çocuklar da bu şekilde büyüsün bu güzel eğitimden faydalansınlar diye kendimi yoruyorum. benim gibi iki işte çalışan birde evde anne ve eş olmaya çalışıp önce kendi evladına yetmeye çalışırken bir yandan da yeniden akademik anlamda yeni kariyer planları yapmaya çalışarak araya bunları koymak inanın kolay değil! bu yüzden eleştiriler de bulunan bazı insanların üşenmeyerek bari bir zahmet bu yazıyı okumasını diliyorum.

kimseye kızgın falan değilim bu yazıyı tamamen içimi dökmek ve neden niçinlerimi sizlerle paylaşmak için yazdım. umarım az çok kendimi ifade edebilmişimdir.

kim ne derse desin hem derneğim hemde kendi adıma diyeceğim tek laf var oda biz bize doğru olanı yapalım da gerisi mühim değil! isteyen istediğini söylesin! bizim için önemli olan aslolan önce insan ve eğitim! çocuklarımızın daha iyi şekilde eğitimlerini gerçekleştirebilmeleri için bizler öncelikle okul öncesi öğretmenlerimize bu eğitimi sevdirmeyi öğretmeyi ve uygulanabilir kılmayı hedefliyoruz. ardından da ebeveynlerin bu konuda bilgilenmesini sağlayarak doğru bilgiye ulaşmalarını sağlamaya çalışıyoruz. milli eğitim bakanlığınca yürütülen projeler kapsamında bir çok devlet anaokulunun bu eğitim sistemine geçmesine destek veriyor ayrıca özel eğitim veren kurum ve kuruşların dikkatlerini çekerek bu eğitim felsefesinden haberdar ederek yaygınlaşmasını hedefliyoruz.

bu anlamda başta dernek başkanımız sayın Selçuk Aydın Bülbül olmak üzere tüm yönetim kurulu üyelerine vermiş oldukları bu eğitim seferberliği adına sonsuz teşekkürlerimi ve taktirlerimi iletmek isterim. ben ki bu oluşumun içerisinde yeni yeni yer almış biri olarak bu mücadelelerine bizzati tanıklık ederek geleceğe dair umutlarımı yeşerten şeyler yaşamaktayım. iyiki sizler gibi böyle bilinçli böyle eğitim gönüllüsü akademisyenlerimiz var! hepinize sonsuz teşekkürler….

montessori seminerleri” üzerine 3 yorum

  1. merhaba ferdane hanim, ben derneğin sitesinde eğitim bilgisi göremedim bir de sizde vaarsa telefon numarası alabilir miyim derneğe ait arayarak detayli bilgi alabilirim…

Bir Cevap Yazın

