Kırmızı mavi sayı çubukları

image

Kırmızı mavi sayı çubukları ile sayma ve rakamların kronolojik sıralaması çalışmasını bu şekilde yapıyoruz. Her bir cubuk resimde gördüğünüz üzere bir rakamı temsil ediyor. Kırmızı mavi çubuklarla çalışırken bir çalışma halısı ve birde rakamların kırmızı basılı karakterlerde yazılı olduğu kartlara (daha sonraki aşama için ) ihtiyacınız var. Bunu evde hazırlamak isterseniz eğer  printerdan renkli baskı alarak ve pvc kaplayarak elde edebilirsiniz. Ayrıca kırmızı mavi çubukları kâğıtlarla çıktı alıp yine pvc kaplayarak da yapabilirsiniz . Eğer yapmak isterseniz buradan çıktı alabilirsiniz.
Bu çalışmaya başlarken önce sadece kırmızı mavi çubukları sıralayarak başlıyoruz (yani basılı rakamların yer aldığı kartları ilk çalışmalarda kullanmıyoruz) kırmızı tarafları hep sol köşede olacak sekilde çubuklarımızı halı üzerinde büyükten küçüğe yine kıyaslama yöntemi ile sıralıyoruz. Ve ilk seferinde eğitmen tarafından ilk üç çubuk çalışma için ortaya alınarak birer birer sağ el işaret ve orta parmağımızla sıvazlayarak birinci yani sadece kırmızı küçük çubuk için 1 ikinci kırmızı mavi cubuk için  bir, iki ve üçüncü kırmızı mavi kırmızı çubuk için yine aynı şekilde sivazlayarak bir,iki,üç diyerek ilk üç çubuğun tanıtımını yaparız. Ve bu aşamadan sonra sende denemek istermisin diyerek çocuğumuzu calismaya dahil ediyoruz. Çocukta calismaya katıldıktan sonra calismaya şu şekilde devam edilir. mesela bana iki çubuğunu verir misin denir, çocuk çubuğu sayar bir iki diyerek eğitmene verir eğer saymaz ise eğitmen alır ve çocukla göz teması kurarak kendi sayar yine sıvazlayarak bir iki diyerek yapar. Eğer çocuk ilk üç çubuğu gosterebildiyse adlandırması için bu üç çubuktan bir tanesi seçilir ve çocuğa verilerek ben sana ne verdim? Diye sorulur çocuk eğer verileni adlandirabiliyor ise kavramış demektir. Ve eğer ilk üç cubukta bir sorun yoksa rahatlıkla gösterebiliyor ve adlandirabiliyor ise diğer üç çubuğa geçilebilir ve böylelikle 4,5,6 çubuklarının sunumları da aynı şekilde yapılarak calismaya devam edilir.
Ancak kırmızı mavi çubukların tamamı ile bu çalışmalar yapıldıktan ve materyal iyicene kavrandıktan sonra basılı rakamlar ile bu çalışmaya geçilebilir. Ve birde rakamları calismaya dahil etmeden evvel mutlaka on sayısının tanıtımı çocuğa yapılmış olması gerekir. Bu çalışmalar sonrasında kırmızı mavi çubuklarla kombinasyon çalışmalarına geçilebilir. O kombinasyon çalışmalarından biride rakamların kronolojik sıralaması çalışmasıdır resimde gördüğünüz üzere.
Fark ettiyseniz tek sayılar kırmızı ile biter çift sayılar mavi ile biter buda çocukta zamanla muhakkak bir farkındalık yaratacak ince bir detaydır. Ancak bu detayı çocuk keşfedene kadar adlandırma yapılmaz.

Kırmızı mavi sayı çubukları” üzerine 10 yorum

  1. ferdane hanımsizi içtenlikle ve hayranlıkla takip ediyorum, oğlum 20 aylık ve şuan İngilizce ve Türkçe 20 ye yakin hayvan biliyor ve sesini çkarıyor birden 10 kadar İngilizce ve Türkçe saymaya çalşıyor ağzi döndüğünce, kitap okumay çok seviyor. duyu keselerimiz var 1 den 10 a kadar içinde farkli bakliyatlar var.

    bu hafta bir saysıyla ilgili aktivite yaptık herşeyden 1 tane duyu kutusu üzerinde 1 yazan duyu kesesi 1 rakam boyama kitap okurken ya da bir şey anlatırken 1 rakamına dikkat çekmeye çalşıyoruz, ev işlerinde yardım ediyor eline bez veriyorum o da benimle toz alyor oyuncakların beraber topluyoruz vb. gibi ona ufak sorumluluklar vermeye çalşyorum, doğayla iç içe sevgi ve şefkatle ayrıca güzel örnek olarak büyütmeye çalışıyoruz.

    oyuncaklarını siz ve sizin gibi blogger annelerinden örnekleyerek tartarak seçiyorum. ulaşabileceği şekilde bir köşe hazırladk salonda. ama henüz açık renkli bir sunum halımz ya da pembe bloklarmz vb. yok.

    dediğiniz gibi bu iş bir gönül işi sadece çocuğu standardize ederek zorlayarak bu aktivitenin kuralı budur vb. sadece uygulamak için değil de işin özüne inerek çocuğumuzu iyi yetiştirmek için binlerce güzel örnekten birçok güzel teknikten biri gibi faydalanp özümseyip diğerleriyle harmanlayıp ona sunmak istiyoruz.

    o yüzden sormak istiyorum size biz henüz profosyonel metaryeller almadık açikcasi biraz da fiyatindan dolayi çekiniyorum.
    (mesela pembe bloklar 100 tlden başlıyor diğerleri daha da pahalı).
    hangi ayda hangi metaryalleri aldiniz nereden temin ettiniz ve hangi aktiviteleri yaptiniz. 20 aylik bir çocukla nereden başlamaliyiz.

    • 20 aylık bir kuzucukla materyal çalışmak sadece size ve ona keyif veren bir çalışma olacaktır çocuklar maşallah çok akıllılar ve her nekadar pembe kule kahve rengi merdiven kaynaklarda uygulama yaşı 3 ve sonrası gözükse de 2 yaş itibari ile başlanabilir sadece tek tek çalışmalarla kombinasyonlara girmeden ve 3 boyutlu şekil boyut algısı hem görsel hemde el göz koordinasyonunu geliştirici olarak sunumlanabilir ben materyallerimi okul öncesi eğitimi yaygınlaştırma ve geliştirme derneğinden temin ettim bir takım materyalleri de amerika dan getirttim bir cogunu da kendim yaptım yaptırttım fakat sizede montessori ile öğreniyorum grubunda ki kampanyadan faydalanmanızı kesinlikle tavsiye ederim mutlaka alın kule merdiven ve özellikle mutlaka ve mutlaka silindirler kulplu ve ardından ileride kulpsuz belli bir sıraya koyun her ayınıza birsey ayırın mesela bu ay kampanya sayesinde kule merdiven çubuklar 150 tl hemde kayın sadece boyasız ve bu takımı alana silindirler 250 tl yani çok uygun gerçekten 4-6 aylık bir harcama olarak düşünüp 4 -6 ay başka birşey almazsınız ben hep bu mantıkla yaptım alışverişleri🙂
      Ve ayrıca sizide yürekten tebrik ederim harika çalışmalar yapmışsınız yapmaya devam ediyorsunuz da belli ki çok mutlu oldum çok taktir ettim ve iyi güzel dilekleriniz için de ayrıca teşekkür ederim böyle güzel annelerle bu şekilde bulusmak konuşmak bana inanılmaz keyif ve mutluluk ve hatta daha çok bu konuda azim veriyor size ve evladınıza harika mutlu güzel günler dilerim paylaşımınız için çok teşekkür ederim

  2. Bir sorum daha olucak ben calisan bir anne degilim o yuzden mumkun oldugunca daha dogru ve cok ilgilenmek istyorum oglumla vaktim varken. Siz egitim aldiginizi yazmissiniz nerden aldiniz montessori egitimini ben de almak istiyorum. Birkac kursu aradim onlar daha cok okuloncesi ogretmenleri icin acilmislardi o yuzden kaldi bu husus.

    • Ben Dernekten eğitim aldım google a okulöncesi dernek yazınız yada faceden o montessori ile öğreniyorum grubundan bakınız yeni başlamış bir istanbul eğitmen eğitimi ve yeni başlamış bir ankara eğitmen eğitimi mevcut veyahut orada dernek sayfasından form doldurun yaşadığınız yerde 2 günlük 1 günlük eğitim ve Seminerler olunca size bilgi verilsin

  3. http://yosunegitim.com/?page_id=7736 buradan 0543 326 18 26 Mehmet beyle görüştüm kendisi yıllardır anaokulu malzemeleri ürettiğini söyledi. ürünleri sırayla üretiyor belirli bir stokta şuan elinde 1. sınıf fırınlanmış kayın ağacından pembe kule kahverengi merdiven seti var fiyat 155 tl + 15 tl kargo. salı günü de kırmızı mavi çubuklar çıkacakmış üretimden fiyatı o gün belli olacak sırayla üretip tükettiği için sürekli yeni ürün çıkarıyor. yeni tanıştım ben bu beyle araştırmak için fcebookdan yosun oyuncak toptan yazabilirsiniz. kullananlar var…

    • Ben kendisinde ürün almadığım için önermem doğru değil ben kullandığım denedigim ürünü tavsiye edebilirim ancak bence sizde öyle yapın önce denemek için arzu ederseniz alın melike hanim ama denedikten sonra tavsiye edin çünkü materyallerin geldikten sonra ki hata kontrolleri önemli

  4. Merhabalar Ferdane Hanm montessori meteryallerinden almak istiyorum ancak bahsettiğiniz kampanyayı bulamadım.Kampanyadan bahsedilen sayfanın tam linkini burad paylaşmanız mümkün mü?

Bir Cevap Yazın

