Minyatür cisimlerle ses çalışması ‘k’

Montessori dil eğitiminde yer alan minyatür cisimler ile ses çalışması yaptık geçen gün nehirle. Bu arada geçen haftalarda Istoç a gidip bir çekmeceli ünite aldım ki yaptığım çalışmalar düzenli bir şekilde dursun ve kolay ulaşılır olsun diye önce size onu tanıtayım. Sizde eğer harflerle ilgili çalışmalar yapmayı düşünüyorsanız böyle birşey edinmeniz hem yer açısından rahat hemde pratik olacaktır.

image

Her bir Cekmeceye harfleri yazıp yapıştırdım.  Renklerine göre yaptım yani sesli harfler için mavi karton sessizler  için pembe karton kullandım . Ve çekmecelerin üzerine yapıştırdım . Ve hazırladığım gerçek resimlerden minik cisimlerimizi harflerine göre yerleştirdim.
Ve nehirim isteği üzerine biz k harfinden başladık oysa amacım ismi üzerinden gitmekti ama daha öncede a harfini göstermiştim ama bu ünite yoktu hevesini kırmamak için bu defa k ile başlamış olduk.

image

Ben yerimizi hazırladım çalışma sonrası da o topladı resimde görüldüğü gibi.
Çalışma detayı şu şekilde oluyor. Önce ona k harfini gösterdim ve bu gün seninle k harfi ile başlayan şeyler hakkında konuşacağız dedim ve kutudan birer birer minyatür kartlarimizi çıkararak ve her çıkartıp koyduğumuz nesnenin adını söylerken k harfine vurgu yaparak örtümüzün üzerine sıraladık.

image

Bu sırada adını bilmediği bazı şeyleri de öğrenmiş oldu yada unuttuklarini tekrar etmiş oldu🙂 ve sonra benim adını söylediğimi kutunun içerisine atarak sırayla hepsini kutunun içerisine topladı.  Ve sonra tüm çalışmada kullanılan materyalleri yerine kaldırdı.
Sizde evde dergi stiker vs gibi birçok şeyi kullanarak bu minik şeylerden hazırlayabilirsiniz. Ben birde uzerlerini pvc kapladım  dayanıklı olması için🙂

Minyatür cisimlerle ses çalışması ‘k’” üzerine 3 yorum

Bir Cevap Yazın

