Onluk sistemin tanıtımı

image

Onluk sistemin tanıtımını yaptık geçen gün birkez daha sizler için de bilgilendirici olması açısından koyuyorum. Bunlar onluk taban blokları ülkemizde 1 ve 5 sınıflarda kullanılan  bir ilköğretim matematik araç gereci.
Bu çalışmanın aslı montessori materyallerinde tabiki boncuklar ile oluyor yani aynen şöyle

image

Binlik yüzlük onluk ve birlik boncuk ile tanıtımı yapılıyor ve Amaç aynı birlik lerden onlugun onluk lardan yuzlugun yüzlük lerden de binliğin oluştuğunu çocuğa göstermek yani kavratmak🙂 dolayisi ile sizlerde bu taban blokları ile çalışmayı aynı şekilde yapabilirsiniz ayrıca vereceğim linkten onluk taban bloklarına ait çalışmayı print edip pvc kaplatarak sizde kendi basılı materyallerinizi oluşturabilirsiniz.

sayı kartları cikti için buraya tıklayın
Ben bunları özel yaptırttım ama bu şekilde de kolaylıkla yapmanız mümkün
Çalışma detayına gelecek olursa
Öncelikle binlik solda olacak sekilde sırayla yan yana sıralamaya başlıyoruz ardından yüzlük sonra onluk en son birlik.
Ve ardından çocukla beraber  on tane birliği alt alta dizerek bitişik bir şekilde   sayıyoruz ve bir onluk yanına getirip aynı olduğunu gösteriyoruz ardından 10 tane onlugu yan yana getirerek sayıyoruz bir yüzlük ettiğini gösteriyoruz sonra on tane yuzlugun üst üste koyarak bir binlik ettiğini yine hem görsel hem sözel göstermiş oluyoruz. Tüm bunları yaparken üç aşamalı eğitim sistemi kullanılarak gidilmesi önerilir yani önce eğitmen adlandırıyor ardından çocuktan adlandırılanı göstermesini istiyoruz en son aşamada çocuğun adlandırması geliyor ama bunları aynı gün içinde beklememek lazım özellikle küçük yaş grubunda bu tanıtımı günlerce defalarca yapmanız gerekebilir bir sonra ki aşamaya geçebilmek için acele etmemek lazım
Ardından sayı kartları ile çocuğa sana bunların yazılımlarını da göstermek istiyorum diyerek blokların altına sayı kartlarını yerleştirerek tanıtımını yapıyoruz . Bu çalışma yapılırken dikkat edilecek en önemli şeylerden bir tanesi çocuğum bu sunuma hazır olup olmadığını iyi gözlemlemek lazım.  Bu çalışma öncesinde çocuğun 0 dan 10 a kadar olan rakamların tamamını çok iyi tanıyor olması gerekli daha öncesinde rakamsal çalışmaların, sıfırın tanıtımının yapılmış olması ve ayrıca miktar değer çalışmalarının mutlaka yapılmış olması kavranmış olması gereklidir.
Eksik yapılan sunumlar ve çalışmalar bir sonraki aşamaya geçiş de sıkıntı yaratacağı için çocuğun hazırlığı bu konuda oldukça önemlidir. 
Ayrıca çocukla bu çalışmalar yapılırken eğer çocuk çalışmayı  yapmak istemiyor yada ilgi duymuyorsa bu konuda ısrarcı bir tavır sergilememek gerektiğini de unutmayalım. Ilgısini çektiği zaman sunuma daha hazır olacağı için ilgi ve algı zamanını beklemekte fayda var . Özellikle duyarlılık zamanlarında bu tarz etkinlikle daha faydalı oluyor bu yüzden çocuğumuzu çok iyi gozlemleyerek duyarlılık dönemlerine uygun çalışmalara yonelmeliyiz.
Şimdilik bizden bu kadar hepinize güzel bir gün dilerim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s