Montessori çılgınlığı

image

Aslında isimden direk olarak şu aralar yaşanan montessori akımının çılgınca ilerleyisi geliyor dimi aklınıza🙂 yok ama öyle değil bunu yazan bir montessori okuluna çocuklarını vererek montessori ile tanışan ebeveynin gözünden montessori eğitimini anlatıyor.
Ayrıca çok sevgili montessori aşığı arkadaslarda bu kitapla ile ilgili bir videonun güzel bir çeviri yapmışlar ve yayınlamışlar kitap hakkında biraz daha fazla bilgi sahibi olmanızı sağlayacaktır.emeginize sağlık kızlar ve paylaşım için çok teşekkürler baharcım buraya tıklayıp okuya bilirsiniz.    Yaşadıklarını duygularını gelişimlerini montessorinin felsefesini işleyişini farklılığını herseyini bulabileceğiniz güzel bir kitap🙂 bence montessoriye merak duyan, yeni yeni ilgi duyan, ilgisi olan yada olmayan her ama her ebeveynin okuması gereken güzel bir kitap olmuş buradan yazarına da sevgi ve selamlarımı gondermek istiyorum emeğine sağlık kalemine sağlık sayın bay Trevor Eissler! kitabı ilk okumaya başladığımda daha 60 sayfa belki anca okumuştum ki hemen faceden ig den aradım buldum kendisini ve hemen ona yazarken buldum kendimi de🙂 teşekkür teşekkür teşekkür ediyordum defalarca böyle bir kitap yazdığı için ebeveynlerin de gözünden montessori yi tanıttığı için böyle bir ebeveyn olduğu için🙂 hele ki o kitabın beni en çok etkileyen bölümü eşi ve kendisinin bir montessori okuluna giderek yarım saat boyunca biri bir sınıfta diğeri başka bir sınıfta konuk edilerek geçirdikleri o yarım saati anlattıkları noktada yaşadım o anı kendimi hayal ettim kendimi hatta o an orada buldum Sanki ve tabi orada olmak istedim gerçekten yada o imkanlar o okul burada yani başımda olsun istedim gözlerim dolu dolu kızıma yavruma bu imkanı sunabilmek istedim😦
Umudum var elbet ama ya olmazsa demeden edemiyor insan:/ belki diyeceksiniz ki bu satırları okurken ne yani dünyanın sonu mu? Evet belki sonu değil ama başlangıcı hiç değil yani bir çocuğun başlaması gereken nokta maalesef ki suan içinde bulunduğu  bu sistem değil (klasik sistem) montessori öyle birsey ki aklına bir kez girdi mi insanın tüm hayatına bütünüyle sokmak istiyor insan evde montessori okulda klasik sistem olmuyor uyuşmuyor hiç örtüşmüyor küçücük çocuk bile sorguluyor evde yaptığınızı belki okulda da çoğu zaman sorguluyor orasını bilemem ama çoğu zaman yaparken birşeyleri kızım bana şu cümleyi kullanıyor ve ben o noktada bitiyorum😦 ” anne biz hiç okulda böyle şeyler yapmıyoruz öğretmenimiz bize hiç böyle yaptırıyor ”  neden niçin nasıl yani diye bilirmisiniz!  Peki ya çocuğunuzun nedenine niçinine  nasıl bir kılıf uyduracaksınız düşünün bir siz olsanız ne dersiniz? Orası okul annecim orada olmaz diyebilirmisiniz?  O zaman size demez mi okul o zaman hiç eğlenceli bir yer değilmiş ! Ben evde daha çok eğleniyorum:/ yada okulda da başka şeyler yapıyorsunuz ama su var bu var vs vs gibi örnekler vererek peki o zaman size demez mi onu evde de yapıyoruz yada Evet anne hep hamur oynuyoruz hep boyama yapıyoruz ama ben bunları hep yapıyorum bunlar daha eğlenceli demez mi sizce de? Yani ne deseniz de boş maalesef bunların cevabını tam anlamıyla çocuğu tatmin edebilecek şekilde vermiyorsunuz okulunda mutlu olamayan yada mutluluğu uyuyucaz kalkıcaz annem gelicek oley kısmına bağlanmış bir çocuk olacak yani basınızda maalesef😦 tabiki imkan yoksa ne gelir elden öyle yada böyle en azından evde bu eğitimi verebildigim yere kadar vereyim fayda faydadir düşüncesi de bana göre doğru lakin tam anlamıyla olsa olabilse en güzeli tabikide . Neyse konu nereden nereye geldi diyeceğim o ki bu kitabı vakit bulursanız mutlaka okuyun zaten kısa bir kitap kendinizden çok şey bulacaksınız…

Montessori çılgınlığı” üzerine 2 yorum

  1. Canim…tekrar Teşekkürler bugun firsat buldukca blogunu okumayi düşünüyorum.Okul konusunda biraz bahsetmistim…sansiz basladik bizde..sunu bile dedim..keske evde bu kadar fazlasini yapmasa idim..klasik duzende mutlu olsaydi yavrum…gecen bir foto gördüm icim eridi 50kisi karne partisindeler palyaco filan var eglence tam gaz devam ama bizimki Camdan bakiyor..sirti butun insanlara dönük. O anda yine anladim cocugumun akil oyunlari dersine..ing.dramaya eegil ihtiyaci bize idi…mecburen sabah verip oglen alacagim artik…Neyse bende girdim Yagmur bu konulara beni biraksan 5 sayfa yazarim..Neyse Allah sağlık versinde…Montessori yi bilip hayran olmayan var mi acaba…insallah bir an once devlet okullarina da gelir bu sistem de cabalarimiz bosa cikmaz.

    • Olsun baharcım zararın neresinden dönersek kardir yanimiza🙂 onlar mutlu olsunlar ayrıca keşke yapmasaydim deme sorgulamaya başlasa da yapılanların faydası bu sorgulardan çok çok fazlası ne güzel çocuk iyiyi kötüyü hoşuna gideni keyif aldığını ayırt ediyor diye düşünelim birazda🙂 ve inşallah evlatlarımız için yetissin bu eğitim yada bizler en azından bir farkındalık yaratalım inşallah🙂 bloga en kisa zamanda bir el atmam şart biraz düzensiz maalesef hep cepten girdiğim ve yazdığım için çok ayarlama yapamıyorum ama bir günümü bu işe verip iyi bir düzenleme yapmayı planlıyorum🙂

Bir Cevap Yazın

