Kıtalar

Yavaş yavaş kıtalar sunumunu yapmaya başladık . Önce biraz dünyanın oluşumundan bahsettim kitalarin çok eskiden birlesik olduğundan ve cok eski çağlarda bir süper kıtanın yer aldığını anlattım ve bir gün kitalarin bir birinden Parçalanarak  ayrıldığını aralarına büyük denizlerin dolduğunu okyanusların oluştuğunu ve böylelikle farklı farklı kitalarin oluştuğunu anlattım.  Ilk kita sunumuna yaşadığımız kıtadan başladım avrupa kıtasını inceledik yaşadığımız şehri dünya haritası ve Kuremiz üzerinden bulduk. incelemelerde bulunduk yine kabartmalı dünya haritamızın içerisine şu doldurarak okyanuslarda dolaştık🙂 aynı gün biraz zaman sonrada güney amerika kıtasını ele aldik dunya uzerimde ki konumunu inceledik kure uzerinde bulduk isaretledik ve o kıtada yaşayan hayvanları işleyelim dedik avrupa Kıtası hem çok büyük hemde çok detaylı bir kıta olduğu için Hayvan kartları ile kıta tanıtımını güney amerika Kıtası olarak seçtim. Öncelikle kaynak kitabımı sizlere tanıtayım kitabın yayın evi binbir çiçek kitaplar diye geçiyor

image

Bunlar iki tane biri hayvanlar diğeri ülkelerin özelliklerini kapsıyor biz bu gün hayvanları isledik. Aslında Çıkartmalı etkinlik kitabı ama Çıkartmalı kitaplar tek kullanımlık özelliğe sahip olduklarından dolayı ben bunları minik fon kartonlarına yapıştırarak pvcledim fon karton renginide montessori Kozmik materyallerinde güney amerika kıtasının rengi olan pembeye göre seçtim ki bütünlük olması için🙂

image

Sunumu bu şekilde hazırladım ve kutu içerisindeki hayvan kartlarının hem kıta haritası üzerindeki yerlerini bulup eşleştirme yapmış olduk hemde yeni yeni hayvanlar öğrenmiş kesfetmis olduk.

image

Güzel bir çalışma oldu bu calisma zaten benim Kozmik projemdi🙂 çokta keyif aldık🙂 kitabı en kisa zamanda  edinmenizi sizlere de tavsiye ederim

image

Bu şekilde çıktı alsaniz sanırım çok faydalı olmaz ama ben yinede ekleyeyim dedim pvc kaplama sonrası kesmeden evvel resmini cekmistim ama her hayvanı tanimanizda oldukça zor olur en iyisi mi siz kitabı alın🙂

Bir Cevap Yazın

