Dünyamız

Okulla bazen denk geliyor evdeki temalarımız bu defada aynen öyle oldu. Gerçi okul bütünüyle evreni islerken dünya yı tanıttı ama bizim konumuz sadece dünya ve yüzey şekilleriydi. Kozmik eğitim konusu olarak Karalar ve suları isledik geçen gün . Ve dünya üzerinde karalara ve sulara dikkat çektik. Öncelikle içi şu dolu bir kap ve büyük bir taş parçası kullandım ve misafirimiz yağız ile nehire adayı tanıttım.

image

Suyun içerisine az birsey mavi grapon kagidi batırıp çıkarırsanız çok hoş bir mavi elde edebiliyorsunuz.  Önce suya dokunduk sonra taşa ve kısaca onlara tanımladım biz böyle her tarafı sularla çevrili olan kara parçalarına ada diyoruz. Tabi olayı biraz hikayeledim başta. Şimdi bu deniz olsun denizimizin ortasında da böyle kocaman bir kara parçası varmış diye bir giriş yaptım🙂
Ardından diğer kabartmalı haritaya geçerek oradaki denizlere ve karalara dokunduk. Hatta orada minik büyük Adaları bulduk dokunduk. Sonra su dolu okyanuslara dokunurken dünyamızın her bir yani sularla çevrili bakın ne çok su var değil mi ? Diye dikkatlerini çektim ardından okyanusları anlattım kısaca böyle büyük denizlere biz okyanus diyoruz ve birer birer okyanus isimlerini sayarak ellerimizi tüm okyanuslarda denizlerde yuzdurduk🙂

image

Daha sonra biraz okyanuslar hakkında sohbet ettik kısaca ve sonra biraz da kara parçalarını elledik yukseltileri duzlukleri elledik ve bunlar için de bunlarda büyük kara parçaları biz bunlara kıtalar diyoruz dedim ve fazla girmeden bir kaç kitayi örnek vererek söyle bir  geçtik üzerinden çünkü bu gün ki konumuz sadece sular ve Adalardı ama suyla oynamak her çocukta olduğu gibi onları pek cezbetti🙂

image

onlar suya doyduktan sonra birazda küremizi inceledik. Orada okyanusları karaları kitalari Adaları gördük gozlemledik son olarak konumuzu bir etkinlikle sonlandırdık. Geçenlerde kirtasiyeden bulup almıştım bunları yine etkinlik yapmak için çok güzel oldu🙂
Köpük bir büyük küre ve minik strafor köpükler kullandık ve onları yüzeye yapıştırmak içinde fırçayla yüzeyine yapıştırıcı sürdük.

image

Ve bir çocuk kalbinde nasıl rengarenkse dünya öyle rengarenk bir dünya yaptık bizde hayallerimizdeki gibi🙂
Iste bizim Kozmik eğitimimiz de bir ders böyle geçti🙂

Dünyamız” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

