Rakamsal aktarma çalışması

Dün nehirle okulun etkinlik kitabından ödevini yaptırırken birden bire şimşekler çaktı beynimde sayfada kavanozlar vardı ve o kavanozların içinde sekerler vardı. Bir şekerli kavanoz iki şekerli kavanoz ve bunları esleriyle eşleştirme yapıyordu. O an dedim ki a sayıları işlemek için harika bir yöntem. Aslında etkinlik kitaplarında sıklıkla rastladığımız birsey lakin bunun gerçeğini yapıp işlemek varken rakamları ve rakamların değerini  kitaptan yapmak niye🙂 kitap dursun şurda biz yine yaparız aslolan yaşadıklarımız öncelikle deneyimsel kazanımlar değil mi önce gelen hemen minik kavanozlarımızı çıkardım etkinlik kutumuzdan onları bir güzel birden ona kadar sıraladım ve üzerine içine önüne rakamları yazdım. Kapak kısmına hem rakamı hemde noktalı değerlerini yazdım sonra hemen bir kaseye 55 adet beyaz leblebi koydum. Bir cımbız birde noktaları saymak için küçük bir cubuk. Siz kürdan da kullanabilirsiniz biz sayı çubuğu kullandık.

image

Ve işte hem rakamları tanımak hemde rakamların değerlerini öğretmek için mükemmel bir çalışma oluverdi🙂
Ilk iki tanesini sunum olarak ben yaptım 1 ve 2 yi oda adet yerini bulsun diye🙂 yoksa aslında nehir ne yapacağımızı biliyordu ama düzenini bozmak istemedim çalışma prensibimizin gerisini nehir hanim tamamladı.

image

Tabi bu arada resimde gözükmez ama beyaz leblebileri görüpte simdi bunlardan yiyemeyecegini anlayınca yanına leblebi kavanozunu alıp gelen kuruyemiş canavarı çalışmanın sonunda neden yiyemedigini anladı. Buda güzel bir farkındalıktı!
Bu sırada çalışma bittikten sonra arada 3 aşamalı eğitim yöntemi ile rakamlar üzerinden biraz geçtik ve sonra çalışmamızı kaldırıp büyük kavanozumuzdan leblebileri yemeğe devam ettik🙂

Bir Cevap Yazın

