İp tutkal ve boya :)

Yine pinterest ‘ten harika bir yılbaşı etkinliği daha buldum ve hemen ilk fırsatta nehirle beraber yaptık. Bol boyalı eğlenceli bir çalışma oldu🙂
Önce malzemeleri sayayım sizlere:
Ben ip olarak renksiz yani doğal renginde doğal kendir ipi bulabildim bauhousedan. Bu yüzden nehir çok renksiz bulur bununla yaparsak diye biraz kırmızı boya kullandım. Evde ahşap boyası vardı kırmızı onu kullandık. Birde bildiğimiz beyaz tutkal kullandık. Huni yada konik şeklini oluşturabilmek için biraz karton bunun içinde kalın karton daha rahat olur diye karton poşetler olur ya hani mağazalarda bulunan alışveriş yaptığımızda verilenlerden işte onuda onlarla yaptık.

image

Iste ipimiz koniklerimiz tutkalımız boyamız ve biz. Fırça öylesine orada belki lazım olur diye ama lazım olmadı tamamen ellerinizle parmaklarımızla yaptık sıvama işlemini.🙂
Yapılış aşamasında fotoğraf cekemedim çünkü ellerim batık durumdaydı🙂
Ama kısaca anlatayım öncelikle ipi yukarıda bir noktaya bantlayarak sabitledim ardından da tutkalımıza bir miktar boya sıkmıs renklendirmiştik işaret ve baş parmağımızı boyaya bulayarak ipimizi bu iki parmağın arasından geçirerek bir güzel boyalı tutkalı sürdük. Ardından biraz sürüp hemen doladık konikin etrafına ve sürekli bu şekilde yaparak defalarca sardık Yukarıdan aşağıya aşağıdan yukarıya gittik geldik. Sadece boyalı tutkalımıza elimizi bandırıp çıkararak bu şekilde sıvadığımız ipimizi konikin etrafına dolayarak bu hale getirdik. Ardından bitince sarma işi bir iki saat kurumaya bıraktık. Bizimki en az iki saat beklemiştir.

image

Iki saat sonra dikkatlice altında ki karton konik kalıbımızı çıkardık.

image

Ve son olarakta ışıklandırma çalışması yapmadan evvel üzerine kar tanesi delgeçle sekillendirilmiş parlak kartondan kartanelerimizi yine tutkalla yapıştırdık. Işıklandırma olayını Babamıza bıraktık bize söyle en miniginden güzel bir yeni yıl ışıklarından alsın. Bende çok beğendim bu çalışmayı hem eğlenceli hemde sonucu pek keyifli oldu. Gerçi biraz uzun sürebilir sarma aşaması fazla aktivite sevmeyen kuzular tamamlayamaya bilir etkinliği lakin bizde pek sorun olmuyor böyle şeyler ama nehir bile sabirsizlandi ne zaman bitecek hadi bitirelim yeter bu kadar anne diye🙂

image

image

Normalde bu çalışma ile kaseler taslar mumluklar yapıyorlar hatta vakti zamanında duygucugum ve balcoşum yapmışlardı bardabastan çıkan bir etkinliği bu yöntemi kullanarak🙂 bir boy ve bir boy daha küçüğünü yaparak 3 e tamamlıyacağız bakalım bu dekoratif ağacımızı🙂

İp tutkal ve boya :)” üzerine 4 yorum

  1. harika yapmişşiniz elllerinize saglik. hemen deneyeceğim. bizim ki heralde yeşil olur. emre yeşilli çok seviyor. . bunu ben balonun etrafına çevrilmesiyle gormustum. sonra balonu patlatıyorsun lamba saliyorsun içine . avize oluyor. . bende pinterestteyim. simdi buldum sizi. takibe basladim

    • Teşekkürler canım çok güzel şeyler var gerçekten bu ip ve tutkal üzerine🙂 bende yeni merak sardım daha evvel görmüştüm defalarca ama fırsat olmamıştı şimdi iyi oldu başladık bakalım bir yerden🙂

Bir Cevap Yazın

