Eğitim sonrası yeni oda düzenimiz

Gelelim odamızda ki değişikliklere
Eğitimden sonra odamızda köklü değişiklikler yapmak şart olduğundan en kisa zamanda olaya el atmam gerekti. Önceki yazımda da paylaştığım gibi oda düzenimiz evet vardı ama birçok materyal benim insiyatifimdeydi.  Gökhan hocamızın da bizlere yollamış olduğu resimlerden de tabi yardım alarak odamız elden bir kez daha geçirildi. Bu arada kendisinin de müsadesi ile gonderdigi resimleride sizlerle paylaşacağım çünkü bizim alanımız kısıtlı olduğundan dolayı yerleştirmeleri tamda olması gerektiği gibi yapamıyoruz ehh daha evvel de söylediğim gibi bizimkisi ev tipi montessori🙂

image

Bunlar günlük yaşam becerilerinin materyalleri oluyor.  Detaya girecek olursak bakalım neler var;

image

Bu el yıkama çalışmasının materyalleri
Icerisinde 2 muşamba örtü 2 cam kase 1 Sürahi bir kutulu şekilde sabun bir tırnak fırçası bir kutu krem 2 küçük bez bir temizlik fırçası ve ikide havlu yer alıyor.

image

Hemen önünde toz alma ve masa yıkama kisacasi temizlik materyallerimiz yer alıyor.  Biz bunu bitki yapraklarının tozunu almada da kullanıyoruz içerisinde 2 büyük fırça bir bulasik sünger 2 silme bezi ve fısfıslı şu şişemiz yer alıyor.

image

Hemen yanında gümüş patlatma (yada metal parlatma) malzemelerimiz;  bir adet diş macunu, parlatılacak materyaller, pamuk dolu bir kap bir örtü , cam kase ve bir adet cam kül tablası fakat ben kül tablası yerine minicik bir cam kase daha koydum, ve yine temizlik bezi birde minik fırça.

image

Ayakkabı boyama çalışması
Malzemeleri; bir ayakkabı bir boya ve sünger biri sert biri yumuşak fırça burada bizim sert fırça altta kalmış görülmemiş🙂 bir muşamba örtü ve bir kullan atlık kağıt örtü

image

Örgü çalışması materyalleri
3 ayrı renkte örgü ip (hemen kendim yaptım eğitim sonrası bu arada kalın iplerden de alınıp konulabilir) bağlamak için uygun bir ip ben bez ip kullandım. Ve bir kağıt maşası (kağıt kıskaçı)

image

Masa süpürme çalışması materyalleri
Bir el süpürgesi ve bir kutu içi döküp toplamak amaçlı dolu olacak sekilde (okullarda portakal limon kabukları kullaniyorlarmis ben işin kolayına kaçıp içini samfistik ile doldurdum🙂 birde bant.
Gördüğünüz üzere bizim düzen biraz sıkışık oluyor. Bu altı çalışmanın hepsi aynı rafta ne yazık ki😦 ama başka türlü olmuyor ne yazık ki😦
Geçelim bir alt rafımıza

image

Bir alt katta aktarmalarımız ve sağ köşede mendil katlamalarımız mevcut.

image

image

image

Aktarma kaplarımızı da kaseler ve şişeler ayrıca kulplu şişeler olarak tepsilerimiz ile ayırmaya çalıştık.

image

Onun altında birde Kum sanatı tezgahımız, bir minik dokuma tezgahımız ve puzzlelarımız mevcut şuanda en alt raftada büyük dev puzzlelar ve grup oyunları mevcut.
Odamızda bir başka açık raflı alanımızı pek istediğimiz gibi yerlestiremedik çünkü oldukça fazla materyal eksiğimiz var ama elimden geldiğince düzenlemeye çalıştım.

image

image

image

image

Ne yazık ki bu köşemiz biraz karışık çünkü dediğim gibi hem raf sıkıntımız var hemde materyal eksiği ben bazı önemli materyalleri amacına uygun kullanım şeklini öğrenmeden almamayı tercih etmiştim. Ama şimdi yavaş yavaş tamamlıyacağız.  Sırayla sayayım ben size dil materyalleri matematik materyalleri ve bir kaç duyu materyalleri yer alıyor raflarımız da.

image

Bu bizim Kozmik köşemiz🙂 büyülteç,  böcek gözlem evi dünya fener, gerçek  Dürbün, kristal dürbünü ve böcek yakalama gibi materyallerimiz mevcut bu alanda.

image

Burası da mini müzik alanımız
Bu alanda bir kaç eksik materyalimiz var onlar ananemizde kalmış henüz alıp yerine koyamadık görülenlere ilave olarak bir ksilafonumuz bir marakasımız ve melodikamız var. Tabi evin başka bir yerinde de bir gerçek orgumuz mevcut.

image

Buda geniş bir açıyla o alana bakışımız hemen yanında masamız ve duvarda sticker harflerimiz ve boy cetvelimiz yer alıyor.

image

Odamız da bir adet de ayaklı tahtamız mevcut.

image

Bu bölümümüz Evcilik köşemiz ve ahşap oyun evimiz var.

image

Oyun evimiz tamamen ahşaptan ve içinde bir sincap ailesi bekliyoruz🙂

image

image

image

Bu alanda pilli oyunların ve play dough setlerinin alanı oluyor.

image

Evcilik köşesini üstündeki duvarımızda da sayılar stickerlarımız var.

image

Duvarlarda genellikle nehirin yaptığı çalışmalar asılı. 

image

Başucumuzda

image

Sürahimiz ve bardağımız bulunuyor.
Iste bizim oda düzenimiz bu şekilde buna son bir kaç ek olarak

image

Tam cekememisim ama bir dogal materyal toplama sepetimiz hemen yanında da minik kirli sepetimiz mevcut.

image

Çalışmalarda kullanmak üzere onluklerimizin yer aldığı yine bir sepetimiz var.

image

Ve birde olmaz sa olmazlardan biri olan halımız mevcut.

image

Oda masanın hemen bitişiğinde duruyor kolay alınıp konulan biryerde.
Şimdi gelelim gerçek bir montessori  sınıfı nasıl olmalı neler var nasıl sıralanmış birer birer inceleyelim.  Ama fazlasıyla resim olduğu için resimleri bir sonraki yazı olarak yüklüyorum.

Eğitim sonrası yeni oda düzenimiz” üzerine 5 yorum

Bir Cevap Yazın

