Montessori eğitmen eğitimi 1.hafta

Evet istanbulda eğitim başladı. Ben ve bir ogrtmen arkadaşımla beraber Bahçelievler deki eğitime katıldık.  140 saatlik bir eğitim programı. Önceden kaydımızı yaptırmış zaten heyecanla bekliyorduk. Süleyman Demirel Üniversitesi ile birlikte okul öncesi eğitimi geliştirme Derneğinin ortak çalışması olan bu eğitim okul öncesi montessori okulları için eğitmen yetiştirmeyi hedefliyor.  Ben öncelikle kızım için sonrada kendim için bu eğitime katılmayı çok ama çok arzu etmiştim.  Ve ilk hafta itibariyle de iyiki yapmışım diyebiliyorum. 
Eğitmenimiz sayın Gökhan Kayılı selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk gelişimi bölümü arastirma görevlisi ve o gerçek bir eğitim gönüllüsü!  Gökhan Kayılı hakkında bilgi almak isterseniz linke göz atmanızı tavsiye ederim. Bizler için 2 haftada bir Konyadan istanbula gelecek eğitimimiz tam 9 hafta sürecek eğitim sonunda bizleri okuluna davet etti eğer imkan olursa bizlerde grup halinde Konyaya gidip gerçek bir montessori okulunu inceleme çocuklarını gözlemleme şansı bulacağız.
Öncelikle eğitimimize maria montessori nin hayatını inceleyerek başladık.  Kimdir? Bu eğitim sistemi nasıl ortaya çıkmıştır? Kimlerde uygulanmıştır? Nasıl sonuçlar vermiştir?  Neden montessori v s vs. Gibi soruların cevaplarını aradık. Ayrıca bazı çağdaş eğitim adımlarını kısaca inceledik. Montessori yöntemine ilişkin eleştirileri ele aldık aramızda tartıştık. Bunları aktarmam sizlere çok uzun sürer ama maria montessori yi ve montessori yöntemini detaylı bir şekilde incelemek isterseniz Maria montessori için buradan montessori eğitimi içinde buradan bilgi sahibi olabilirsiniz.
Gelelim konularımıza:
Oncelikle montessorinin çıkış noktasının felsefesinin neler olduğunu konuştuktan sonra geldik uygulamalara! Uygulamalar için başta eğitmenin önemine dikkat çeken hocamız ardından da hazırlanmış çevrenin önemini anlattı!  Çevrenin montessori eğitimine uygunluğu bu noktada çok önemli!  Özellikle montessori anaokulu arayan anneler için yazayım detayları, bir montessori okulunun olmazsa olmazları içinde
1) çocuk mutfağı
2) lavabo
3) çocuğa uygun taşınabilir ergonomik masa ve sandalyeler
4) bahçeye açılan bir kapı
5) sade ve pastel renklerde düzenlenmiş geniş bir sınıf
6) düzenlenmiş çevre yani açık raflar ve her daim aynı yerde aynı şekilde duran materyaller
7) karma eğitim mesela 3-5 yaş bir arada olacak sekilde
8) eğitim halıları
9) canlı çiçek ve bitkiler
Gibi olmazsa olmaz bazı unsurlar var.
Ve bir montessori eğitmeni nasıl olmalı bu konuya geldik.
Çocukla yapılan etkinlikler sırasında gereksiz konuşmalardan kaçınmalı daha çok göz kontağı ile iletişime geçerek çocuğa aktarımı yapmalı ve tabiki sabırlı olmalı. Ayrıca müdahaleden kaçınmalı ve her bir defasında sabır içinde çocuğa ve uygulamaya karşı sıfırdan alabilecek yetide olmalı. Ayrıca bir montessori öğretmeni tüm materyallere ve o materyallerle yapılacak olan etkinliklere tamamen hakim olabilecek derecede bilgi ve birikime sahip olmalıdır.
Gelelim bu gün ne tarz etkinlikler yaptığımıza;
Oncelikle etkinlik yapacakken çocuğa “seninle bu gün masa taşıma çalışması yapmak istiyorum” şeklinde bir cümleyle yaklaşılması gerekiyor. Ardından eğitmenin sol yanında yer alacak şekilde başlanmalıdır.  Çocuk hep sol tarafımızda yer alır. Ve her etkinlik gösterme sonrası “sende denemek istermisin ” diye sorulur. Etkinlik yanlış yapılsa da asla müdahale edilmez. Ya birkez daha gösterilir yada çocuk istemiyorsa etkinlik sonrası çocuğa teşekkür edilerek beraber yerine kaldırılır. Çok önemli bir hususta da hocamız dikkatimizi çekti gerçi ben biliyordum montessorinin bütüncül yaklaşımı yani her etkinlik baslangictan sonuna kadar devam edilmesi gerektiğiydi!
Ilk olarak sandalye ve masa taşıma etkinliği yaptık.
Sandalye ve masa taşınmasın da 3 hamle kuralı söz konusu. Önce 2 ayak sonra 3.ayak ve en sonunda tamamı alınarak bir yerden bir yere taşınır. Ve yine bırakırken de aynı şekilde yere bırakılır.  Bu defa 1 ayaktan 2.ayaga ve sonra son iki ayaklar yere konularak sessiz bir biçimde taşıma işlemi gerçekleştirilir. Mesela hali serme ve toplama çalışması da aşağıdan yukarı serilir.  Yukarıdan aşağıya doğruda toplanır.
Şimdilik benden bu kadar olsun saat çok geç oldu devamı artık sonra olsun🙂

Bir Cevap Yazın

