Bale’ye dair… (devamı)

Derken yıllar yılları kovaladı ilk orta ve lise bölümlerinden bir bir mezun olduk. Kimimiz okul açtı, kimimiz çeşitli okullarda öğretmenlik yaptı. Ben mesela kızıma hamileyken en son bahçeşehir bilfen kolejinin bale öğretmenliğini yapıyordum. hatta doğuma iki üç hafta kalana dek öğretmenliye devam ettim. Normal bir hamilelikte degildi benimkisi oldukca fazla kilo almistim ne yazikki bunca kosusturmaya ragmen😦 bildiginiz kostururken gosteriden.gosteriye oracikta doguracak gibiydim🙂
Velhasil neden bale neden bir balerin bir balet olmali yada olabilir çocuklarimiz birazda bu konuya deginelim.
Birincisi bale egitimi gercek bir disiplin abidesidir basli basina! cocuklari dogru sekilde  sekillendiren buyuk sorumluluklar saglayan hayati ciddiye almalarini saglayan guzel bir sanat dalıdır.
İkincisi bale yapan birinin beyini, bedeni duygulari, kulaklari her bir uzvu calisir. surekli bir ahenk icerisinde beraber hareket ederler. Ve surekli birbirleri arasinda bir cimlastik icinde calisir dururlar. Bale yaparken hem kollarinizi hem ellerinizi ayni andada ayaklarinizi kullanirsiniz. Bu yazildiginda oylesine kolay bir seymis gibi gorulsede oldukca zor ve gercekten kafa calistiran bir calismadir. İsterseniz bir deneyin sag elinizi bir yana dogru hareket ettirirken ayni anda sol ayaginizi aksi bir yone dogru cevirmeyi deneyin isterseniz🙂
Üçüncüsü ozguveni yüksek bir çocuk yetiştirmek istiyorsanız bale ve bale gibi sahne sanatlari tamda aradiginiz sey! Yüksek özgüven, atılgan, hayata farklı pencerelerden bakabilen, olumlu düşünen bir çocuk yaratmaniza yardimci olacaktir. Okul hayatimbboyunca dahil olmadigim bir faaliyet yada gosteri yoktur gibi sanirim. İlkokula basladigim ilk gunden itibaren gosteri bale dans tiyatro drama sunuculuk koro orkestra siir okuma ne varsa ama ne varsa dahil olmusumdur🙂 okula baslamadan evvel okumayi yazmayi sökmüşüm zaten bu yüzden bu tarz seylerle ugrasmaya oldukca fazla vaktim olurdu ilkokula basladigimizda sonrasindada birbiri ardina geldi okul hayatim hep oradan oraya kosusturmakla gecti gitti🙂
Aslinda sayabilecegim daha bir cok neden var lakin biliyorum cok uzattim. Birde size bale okulu seçerken nelere dikkat etmeniz gerektigini bir kac not ile daha aktarip uzunnn yazimi sonlandiracagim.
Oncelikle sececeginiz okulun milli egitim bakanligina bagli olmasina ve akademik anlamda diplomali egitim veren bir kurum olmasına dikkat etmenizde fayda var. Cunku gercekten bale egitimi istiyor ve gelecege dair hayaller kuruyorsaniz bu en onemlisi!
İkincisi okula deneme dersine gittiginizde ogretmenin nereden mezun oldugunu okulun az cok gecmisini arastirmanizda fayda var. Cocuklarimizi emanet ettigimiz bir okul burasida bu nedenle incelemekte fayda goruyorum. Birde okulun yilsonunda resital sergiliyor olmasi cok cok onemli benim kanimca! Bir onceki yazimda sizlerle paylastigim gibi cok onemli cocuklarin tum sene yaptiklarini ogrendiklerini sizlerin seyircilerin onunde sergilemesi. Bu nedenle okulun en son seneki resitalini izleyebilir, resimlerine bakarak bilgi alabilirsiniz.
Birde ders saatleri (haftada iki gun en az birer saat) , siniftaki ogrencilerin kılık kıyafetinin duzeni (bir örnek bale kıyafetleri duzgun topuzlari ve bir ornek bale ayakkabilari) dersteki disiplinleri (ogretmenleri ile cocuklarin iliskisi uyumu ve düzeni) size kurum hakkında az çok bilgi verecektir.
Simdi buradan bir bir kurum bildirmem dogru olmaz elbet ama ben en azindan sadece kendi okulumu onermeden gecemeyecegim. Cunku gozumu actigim elinde buyudugum mezun oldugum sevgili öğretmenim Sayın Günnur Bayburt’un bakirkoydeki sihirli pabuçlar bale okulunu gozum kapalı sizlere tavsiye edebilirim. Geçmişinde  geleceginde bir cok basarinin altina imza atmis nadir kurumlardan biridir. Günnur hanimin ellerinden geçen nice unlu balet,balerin, bale okulu sahibi, bale ogretmenligini cesitli okullarda devam ettiren nice öğretmenler yetiştirdi. Ve hatta oyle bir cevher yetistiki ellerinde dunya capinda buyuk isim yapmakta ve daha fazlasini da yapacagina inaniyorum. Çok.sevgili Tanabay Tokgöz! Günnur hocamizin biricik oglu. Ehh! Anne balerin baba balet olunca dogustan bir sıfır onde basliyor genetik yetenek bakımından! Ama suda bir gercek ki Tanabay Bale ile başladigi serüvenini dans ile birlestirerek cok başka bir boyut katti! Ama hani bazı insanlarda bir ışık vardır yaa! Hani oylece dursa bile bir kenarda parlar! Bir baskadir durusu bakisi iste ana oğul bu harika ikili aynen oyleler ben bir kezde buradan kutlamak isterim hazır bahsi açılmışken her ikisini!
Ehh! Uzun lafın kısası bale gercekten çok çok önemli, özenli bir sanat dalı. Ben merak edenler soranlar icin elimden geldigince yazdim. Aslinda yazsam roman olur derler ya benimkide o hesap iste! Yazilacak coook ama cok sey var! Onlarida belki yine bir gun paylaşırım sizlerle🙂

Bale’ye dair… (devamı)” üzerine 2 yorum

  1. Hep imrenmişimdir bir sanat dalında başarılı olanlara… İnşallah kızımda bu ışık olur. Yazın için çok teşekkür ederim arkadaşım.Yahu sen nasıl bir canlısın böyle…Herşey de mükemmel ve başarılısın… Kızın çok şanslı🙂 Ömür boyu hep sürsün şansı

Bir Cevap Yazın

