Evalarla resim tamamlamaca

Daha evvelde evalarla resim tamamlama etkinligi yapmistim. Hatirlayanlariniz vardir elbet ama yeni yapmaya baslayacaklar icin ben yinede bir kez daha hatirlatayim. Cunku bizim yaptigimiz bu resim buyuk boy fon kartonu uzerine oldukca detayli cok parcali bir faaliyet oldu. İlk kez deneyecekler icin daha evvel yaptigimiz boyutta olanlarini deneyerek baslamalarini tavsiye ederim.
buradan yada buradanda bakabilir.
Gelelim bu seferki calismamiza🙂
Bu defa yine tuyaptaki kitap fuarindan aldigimiz 365 etkinlik kitabindan esinlenerek yaptim. Cok hosuma giden bir resim vardi bende oradan kopya cekerek boyle bir calisma yaptim. Nehir bosluk doldurma, eslestirme, tamamlama gibi etkinliklere karsi oldukca ilgili ve oldukca severek yapiyor.
Bu nedenle bu defa daha buyuk daha detayli ve daha guzel bir calisma hazirladim tabi kitabimizinda yardimi ile🙂
Oncelikle size unutmadan bu guzel etkinlik kitabindan cok kisaca bahsedeyim.kitabin adi adim adim 365 etkinlik, Timaş yayin evine ait timaş çocuk olarak geciyor. Kitabin yazari fiona watt icinde baslikta yazdigi uzere 365 etkinlik yer almiyor ama 126 adet etkinlik mevcut. 365 gun etkinlik demek istemisler kanimca🙂
Neyse ben geleyim simdi kendi etkinligimize🙂
Etkilendigim resim calismasi su;
image

Kitapta bir resim calismasi olarak verilmis bende hem cok begendim hemde oldukca eglenceli gozukmesinden dolayi bu resmi evalarla eglenceli ve ogrenceli bir hale getirmeye karar verdim.
Gerekli malzemeler:
Renkli fon kartonu renkli yapiskanli evalar renkli kuru pastel sulu nasil dilerseniz o sekilde boyalar hepsi sadece bu kadar basit
Buyuk boy sari renkli bir fon kartonuna resmi kendimce cizerek basladim işe.
image

image

Once karakalem cizim yaptim ardindan da kuru boya kalemlerle yine kendimce renklendirdim. Resme bakarak yapmis oldugum cizime, hazir yapiskanli evalarimizdan da yardim alarak mevcut evalarin yerlesecekleri yerleri cizdim. Yani Yerlerini belirledim. Renklendirdiklerim oylece kalacak, karakalem olan yerlere ise hazir evalar yerlestirilecekti🙂
image

Evalarimizi yapistirmaya baslamadan onceki hali yani benim hazirlamis oldugum tablo aynen yukaridaki gibiydi. Her turlu evali, kartonlu yada yapistirmalı yapilacak olan tum tamamlama faaliyetlerinde once ben cizimi yapiyor bir taslak ortaya cikartiyor, ardindan da kullanilacak olan evalari kagidin uzerine koyarak etrafindan cizerek kagida bir kopyasini cikartiyorum.
Tum bunlar yapildiktan sonrada basliyoruz buyuk bir sabirsizlik icinde puzzle gibi parcalari bulup yerine yapistirmaya.
image

image

image

Bir kabin icine öncelikle kullanilacak olan hazir yapiskanli yaprak evalarimizi yerlestirdim. Ve nehirtos hic birsey sormadan direk basladi yapmaya🙂
image

Sonuc olarak bu guzel eserimiz cocuk odamizda ki bas koseyi kapma serefine nail oldu🙂
Nehir icin hazirladigim bu koca kartonu iki gunde falan anca yapar diye dusunmustum.
Lakin oyle olmadi nehir gercekten cok sevdi hatta bittigine uzuldu, baska yokmu yok mu diye yedi bitirdi beni🙂
image

Gordugunuz uzere oldukca kolay ve guzel bir etkinkkk oldu.
Son olarakta size kucuk bir tavsiye eger boyle kalabalik cok parcali bir calisma yapacak olursaniz faaliyet icin basina oturdugunuzda yapistirilacak olan materyalleri eva, karton yada sticer hepsini mutlaka bolum bolum ortaya cikarin yapistirmak icin. Ben mesela işe yapraklarla basladim o bitti cicekleri cikardim ortaya v.s v.s gibi🙂
Birde cizmedigim bazi evalar oldu resimde sabit bir yere cizmeden kendi iradesine ve tercihine birakacak sekilde bir kac materyal biraktim boylelikle o kendi istedigi yere yerlestirerek calisma icinde kendi ozgun calismalarinida yapmis oldu. Bunlara ornek olarak resimdeki ugur boceklerini verebilirim. Ne yer belirttim nede bir yere cizdim. Kendi kendine bitkilerden birinin dallari uzerine siraladi onlari. Cok hosuma gitti gercekten cok!
image

Buda bizim kuzucuktan “ben yaptim!” pozu🙂

Evalarla resim tamamlamaca” üzerine 6 yorum

  1. evet ben bunu instagramda görüp tablo sanmıştım :)))bazı aktivitlerinize aktivite demek ayıbıma gidiyor canım yine bir sanat eseri yaratmışsınız anne-kız:)

Bir Cevap Yazın

