Hücre modeli jöleli pasta yapımı

image

Hucre modelli pastamiz 🙂 6.sinif ogrencilerinin mufredatlarinda yer alan hucre modeli olusturma odevi olarak bizim ugurunda ogretmeni evde jole kullanarak yuvarlak yada kare bir kapta hucre modeli hazirlamalarini istemis. Bizde olaya biraz yaraticilik katalim istedik. Hem boylelikle jolemiz cope atilmak yerine cocuklarinda eglenceli bir sekilde yiyecekleri bir pasta olacakti 🙂
Bunun icin kakaolu bir kek yaptim. Ardindan kekimizin ortasini oyarak jole icin hazirladim.
Joleyi hazir paketlerden bir tane yaptim ve keke uygun baska bir kapta donmak uzere biraktim. Donduktan sonra kekin uzerine ters cevirip kabi joleyi yerine oturttum. Ardindan bir bir cekirdek koful endoplazmik rediklum v.s gibi bolumleri bir bir meyve sekerleme ve kuruyemis gibi materyaller kullanarak olusturdum. Pastaya uygun olmayan tek materyal makarnaydi pastamizda. Ama endoplazmik rediklum icin bunu kullanmak zorunda kaldim. Seker hamuru kullanarak yapmak istemistim ama jole uzerinde seker hamuru tutmayarak yapis yapis olarak eriyordu 🙂

image

Bir Cevap Yazın

