unutulan cocuk sarkilarimiz

cocuk sarkilarinin cocuk gelisimindeki yeri ve onemi cok buyuktur. dogdugu andan itibaren ninnilerle baslayan bu etkinlik aslinda ileriki donemde de cocuk sarkilariyla devam ettirilmeli ve onada ogreterek surup gitmelidir. yapilan arastirmalara gore ninni ile buyuyen cocuklar daha cabuk konustuklari saptanmistir. annelerimiz hatta buyuk annelerimiz ve daha eskilerde de ninninin yeri bambaskadir. hatta eskiden her yoreye has ninniler olurmus. bir baska yazimdada ninni ornekleri yazicam ama biz simdi gelelim cocuk sarkilarina. gunumuzde epeyce.unutulmaya yuz tutmus cocuk sarkilarini bizler cocuklarimiza soyleyerek ve ogreterek ayakta tutmaliyiz. cunku cocuklar melodik ogretilerden daha cok sey kaptiklari soylenmektedir uzmanlar tarafindan.
ornegin kirmizi balik ben kucuklugumdede bu sarkiyi soyledigimi hatirliyorum ya sizler bakalim hatirlayacak misiniz?

Kırmızı Balık Gölde
Kıvrıla Kıvrıla Yüzüyor
Balıkçı Hasan Geliyor
Oltasını Atıyor
Kırmızı Balık Dinle
Sakın Yemi Yeme
Balıkçı Hasan Tutacak
Sepetine Atacak
Kirmizi balik kac kac kac kaccccc :))))

bir digeri bakalim bunu hatirlayan var mi?

Annem bana bir bebek aldı yanakları al aldı

Gözleri boncuk mavisi saçları sariydi

Ben bebeğimi çok severim onu sutle beslerim

Yaramazlık yapınca kulağını çekerim

Bir gün gittik attaya çikolata almaya(ben “cikiciki attayaa” diyorum “cikolata almaya” yerine)

Sonra yolumuzu kaybettik başladık ağlamaya

Oradan geçen polis amca yolumuzu gösterdi

Bundan sonra izinsiz çıkmayın dedi

:)))) ben bunuda cok severdim cikolata kisminida cikiciki attayaa derdim hep 🙂

evettt bir digeriiii

Elin Parmakları sarkisi

Sağ elimde beş parmak

Sol elimde beş parmak

Say bak, say bak, say bak

Hepsi eder on parmak

Sen de istersen say bak

Say bak, say bak, say bak

 Söz: Şerif EGUT

veee minik kusss

Mini mini bir kus donmustu
pencereme konmustu
aldim onu iceriye
cik cik diye otsun diye
pir pir ederken canladi
ellerim bak bos kaldi 

bu alttaki hayvanlar ne isteri hayal mayal hatirliyorum annem cok soylerdi bana :)) sozlerini soyledikce hatiramda canlandi resmen 🙂

Hayvanlar Ne İster
 

Köpeğim hav hav hav hav der

Köpeğim benden et ister

Köpeğim hav hav hav hav der

Köpeğim benden ne ister?

Hadi gel, hadi gel,

Cici köpeğim

Hadi gel

Sana ben et vereyim

—-

Kediciğim mır nav mır nav der

Kediciğim benden süt ister

Kediciğim mır nav mır nav  der

Kediciğim benden ne ister?

Hadi gel, hadi gel,

Cici Kediciğim

Hadi gel

Sana ben süt vereyim

——

Eğşeğim a ii a ii der

Eşeğim benden ot ister

Eşeğim a ii a ii der

Eşeğim benden ne ister?

 

Hadi gel, hadi gel,

Cici Eşeğim

Hadi gel

Sana ben ot vereyim

—–

Tavuğum gıt gıt gıt gıt der

Tavuğum benden yem ister

Tavuğum gıt gıt gıt gıt der

Tavuğum benden ne ister?

Hadi gel, hadi gel

Cici Tavuğum

Hadi gel

Sana ben yem vereyim

 Söz: Yakup TURA

 simdilikkk bizden bu kadar devamini sizlerle buldukca soyledikce paylasirim :))))
 

annem bana bir bebek.aldinin melodisi icin link
http://touch.dailymotion.com/video/xdtyq1_annem-bana-byr-bebek-aldi_school

Bir Cevap Yazın

